[ Print ]  [ Close ]

http://agr.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=22324   , 1403/02/19


امکان استفاده از نرم‌ افزارهای تخصصی در سایت کتابخانه مرکزی

 

 بنا به درخواست کاربران نرم افزارهای PLAXIS 2D/3D ،GEOSLOPE GeoStudio  و FLAC 3D 5.0  در رایانه های مرکز اطلاع رسانی (سایت) کتابخانه مرکزی نصب شده است.

 PLAXIS نرم افزاری قدرتمند برای اجزای محدود (finite element) است که تحلیل دو بعدی عیب ها و پایداری را در مهندسی زمین فناوری یا ژئوتکنیک و مکانیک سنگ انجام می دهد.

نسخه 3D نرم افزار PLAXIS CONNECT Editio دارای ویژگی هایی پیشرفته برای حل مسئله های مدلسازی در پیچیده ترین پروژه های ژئوتکنیکال است که در نسخه  2Dامکان پذیر نیستند. مدلسازی اجزای محدود در فضایی کاملاً سه بعدی با انواع عملکرد ابزارهای ترسیمی مشابه CAD ، اکستروژن و برون ریزی، تقاطع، ترکیب و آرایش در دسترس است. تجربه استفاده از این نرم افزار تقریباً مانند مجسمه سازی است.

GeoStudio نرم افزار مدلسازی ژئوتکنیک و محیط جغرافیایی مهندسین فعال در حوزه جغرافیا و دانشمندان زمین شناسی است. قابلیت تجزیه تحلیل دقیق و ادغام نمودن ابزارهای تخصصی و کاربردی در زمینه های مهندسی ژئوفیزیکی و علوم زمینی، موجب شده است تا این نرم افزار به عنوان ابزاری کاربردی، در میان متخصصین این حوزه به جایگاه خوبی برسد. این نرم افزار شامل این برنامه هاست: SLOPE/W برنامه ای برای تجزیه و تحلیل پایداری شیب،  SEEP/W  نرم افزار آنالیز تراوش آب های زیر زمینی، SIGMA/W نرم افزار تجزیه و تحلیل تنش و تغییر شکل، QUAKE/W ابزار آنالیز دینامیکی زلزله، TEMP/W برنامه ای برای تجزیه و تحلیل زمین گرمایی، CTRAN/W نرم افزار تجزیه و تحلیل انتقال املاح، AIR/W نرم افزار تجزیه و تحلیل جریان هوا، VADOSE/W Analysis  تجزیه و تحلیل منطقه هوادار و پوشش خاک.

FLAC 3D نرم افزار مدلسازی سنگ و خاک، تجزیه و تحلیل سریع لاگرانژ سه بعدی است. این نرم افزار امکان مدلسازی عددی برای تجزیه و تحلیل ژئوتکنیک های خاک، سنگ، آب های زیرزمینی، سازه ها و سطح زمین دارد. تجزیه و تحلیل های این نرم افزار شامل طراحی مهندسی، عامل پیش بینی ایمنی، تحقیق و آزمایش و تحلیل شکست در پروژه ها است. با اینکه این نرم افزار ویژه دانشجویان و مهندسان عمران و معدن ساخته شده است اما قابلیت بی شماری نیز برای حل مسائل مکانیک دارد.

برای کسب اطلاع بیشتر با شماره‌ های 82883253 و 82883208 تماس بگیرید.

 


15:53 - شنبه 14 بهمن 1402    /    شماره خبر : 22324    /    تعداد نمايش خبر : 169