متن کامل خبر


 
سیزدهمین جلسه شورای برنامه ‏ریزی توسعه اقتصادی دانشگاه

خلاصه خبر: سیزدهمین جلسه شورای برنامه ‏ریزی توسعه اقتصادی دانشگاه در دفتر معاون پشتیبانی ومنابع انسانی دانشگاه برگزار گردید.

سیزدهمین جلسه شورای برنامه‏ ریزی توسعه اقتصادی دانشگاه در دفتر معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه برگزار گردید.
ابتدای جلسه گزارشی از سلسله نشست‏ های درآمدزایی جناب آقای دکتر موسوی کوهپر و کارگروه تخصصی با هیات رئیسه دانشکده ‏ها و مدیران گروه های آموزش ارائه شد.
در این گزارش آقای اندایش با اشاره به فرازی از سخنان مقام معظم رهبری گفتند: همانگونه که در برنامه تحول ترسیم شده است مسیر حرکت دانشگاه در راستای حل مسائل کشور و تبدیل رویکرد مصرف کنندگی علم به رویکرد تولید علم است. در این راستا دانشگاه می‏تواند ظرفیت‏ های علمی خود را برای بررسی عمیق علمی سند الگوی پیشرفت کشور بکار گرفته و در ترسیم هدف و مسیر پیشرفت کشور مشارکت نماید. معاونت پشتیبانی و منابع انسانی 17 نشست فشرده را با دانشکده‏ های دانشگاه برگزار نمود که اهم نکات مطرح شده استخراج گردیده است. از جمله این نکات که فراهم کننده زیر ساخت‏ ها برای خوداتکایی و پایداری دانشگاه است عبارتند از :
تشکیل واحد بازاریابی در حوزه معاونت، تشکیل واحد اطلاعات مالی و تشریفات، بازبینی آیین نامه ‏ها و بخشنامه‏ های درآمدی و تسهیل فرآیندها، تدوین بخشنامه‏ ها و دستورالعمل‏ های مشوق، تهیه و فروش محتوای آموزشی، تشکیل بانک اطلاعات توانایی ‏های علمی و پژوهشی و اطلاع‏ رسانی جامع در این خصوص به جامعه و فضای کسب و کار، حمایت معاونت پشتیبانی و منابع انسانی در حوزه قراردادها و امور مالی، اداری و حقوقی مترتب بر هر فعالیت درآمدزا، هزینه ‏یابی و آسیب ‏شناسی قیمت تمام شده، تهیه شیوه‏ نامه و دستورالعمل مشخص در پرداخت ‏های درآمدی، تولَی گری دانشگاه در حوزه اقتصاد مقاومتی، ایجاد فضایی در پورتال برای اطلاع رسانی، ایجاد کلینیک‏ ها‏ی تخصصی حقوقی، کشاورزی، مهندسی و پایه، ایجاد سامانه ثبت قراردادها سرمایه گذاری در رشته‏ های جدید، تجهیز و تعویض دستگاه ‏های فرسوده آزمایشگاهی، برنامه‏ ریزی برای حضور مستمر اعضای هیات علمی در سقف ساعت موظفی و دانشجویان در صنعت، کمک دانشگاه در تاسیس شرکت‏ های دانش بنیان، ایجاد مشوق ‏هایی برای دوره ‏های پردیس و DBA، افزایش مهارت اعضاء برای جذب پروژه، شناسایی ظرفیت‏ های گروه‏ های آموزشی در سطح هیات علمی، استفاده از اعضای دارای پتانسیل و شهرت برای جذب فرصت ‏های کسب درآمد، تسریع در روند تایید قراردادها از سوی واحد حقوقی، اطلاع رسانی در مورد سامانه خریدهای آزمایشگاهی، شناسایی مشکلات زیر ساختی کشور از سوی دفتر پژوهش‏های کاربردی و اعلام به واحد های علمی، ایجاد فضای رقابتی در حوزه درآمدی با هزینه کم در بالاسری، تعرفه‏ ها و بیمه‏ ها و کیفیت و تجهیزات و امکانات، انجام فعالیت ‏های مشترک بین فردی، گروهی و دانشکده ‏ای در ایجاد درآمد، استفاده از ظرفیت ‏های علمی و گردشگری در پردیس کشاورزی و نور دانشگاه و مواردی از این قبیل. آقای اندایش با اشاره به اینکه 10 گروه از دانشکده علوم انسانی برنامه خود را در این زمینه ارسال نموده ‏اند گفتند تعدادی از دانشکده‏ ها نیز نیازهای زیر ساختی خود را برای کسب درآمد به معاونت منعکس نموده‏اند. همچنین طرح آمایش تبلیغات محیطی، طرح واحد بازاریابی نیز به صورت پیش‏نویس تهیه شده است.
سپس اعضاء جلسه به ارائه دیدگاه ‏های خود در حوزه ‏های مدیریتی مرتبط با موضوع پرداختند. در ادامه رئیس دانشگاه جناب آقای دکتر احمدی به ارائه دیدگاه‏ های خود ابراز نمودند. ایشان فرمودند ما نباید دنبال ساختار جدیدی برای این کار باشیم بلکه از ساختار فعلی دفتر پژوهش ‏های کاربردی، ساختار پارک علم و فناوری، دفتر آموزش‏ های آزاد و پردیس در این خصوص استفاده نمائیم. معاونت پشتیبانی روان‏سازی فرآیندهای اداری و مالی را انجام دهند. همچنین معاونت به هسته‏ های پژوهشی می ‏تواند کمک حقوقی نمایند.
در ادامه آقای دکتر استادی به ارائه فرم تدوین شده در مورد فعالیت های تک تک اعضای هیات علمی پرداختند آقای دکتر استادی در سه محور آموزش، پژوهش و بین ‏الملل موضوعات را دسته‏ بندی و در قالب 36 فعالیت ارائه نمودند.رئیس دانشگاه در این خصوص خواهان ساده سازی فرم‏ ها و ارسال به اعضای فعال در حوزه درآمدزایی شدند.
در پایان مقرر شد فرم پس از ساده سازی در اختیار اعضاء هیات علمی که بانک اطلاعات آن از طریق دفتر پژوهش ‏های کاربردی ارائه خواهد شد قرارداده شود و معاونت با همکاری واحدهای آموزشی، پژوهشی پردیس و پارک علم و فناوری نقشه راه را برای تسهیل امور در حوزه درآمدزایی تدوین و به دانشکده‏ ها ارسال نمایند.


25 مهر 1397 / تعداد نمایش : 1349